S VIVOU TANCUJEME DOMA 2


AHOJTE TANEČNÍCI !
DRŽÍME VÁM PRSTY PRI SAMOVZDELÁVANÍ....NEVZDÁME TO! 
S VIVOU TANCUJEME DOMA 2 
TEŠÍME SA NA VAŠE VIDEÁ, ODKAZY, VÝZVY....

Videjká zasielajte na email: svivoutancujemedoma@gmail.com

(Spolu s videom nám zašlite (samozrejme ak budete chcieť) aj súhlas k uverejneniu videa na sociálnych sieťach.)

 

 

PRÍPRAVNÉ ŠTÚDIUM

Nové: pridané 21.10. smiley

Máme pre Vás ďalšie zadania - precvičovanie chodidiel, postavenie zo zeme bez rúk a tanečnú variáciu, ktorú Vám Denisa poskladala z prvkov, ktoré už ovládate. A ešte ako bonus prikladáme variáciu z choreografie "PIRÁTI", ktorú tancujú starší žiaci. Vyskúšajte!!!

Link: precvičovanie chodidiel - https://youtu.be/rfietTOCvbI

Link: postavenie zo zeme bez rúk https://youtu.be/e4XWuxV47e4

Link: tanečná variácia - https://youtu.be/VmhxZkn5yD4

Link: tanečná variácia - https://youtu.be/J7vRQ2rDyOw

                                        

Nezabudnite posielať videá!!!

--------------------------------------------------------

Milí naši malí tanečníci.

Zasielame vám domov link na pesničku Uja Ľuba s choreografiou našich pedagogičiek a z DVD, ktoré sme v spolupráci s ujom Ľubom natočili. 

Naučte sa spolu s nami choreografiu Piráti.

Link:  https://www.youtube.com/watch?v=gZil_k0KoVQ

 

Denisa Vám natočila malú ukážku ako využiť domáce možnosti.... Veľa hračiek, stoličiek, vankúšov a môžeme začať... wink

Link: https://www.youtube.com/watch?v=kAHpUd9V_eo&feature=youtu.be

Budeme radi, ak natočíte video a zašlete nám ho. TEŠÍME SA!

 

1. ROČNÍK

Nové: pridané 21.10. smiley

Máme pre Vás ďalšie zadania - precvičovanie chodidiel a tanečnú variáciu, ktorú Vám Denisa poskladala z prvkov, ktoré už ovládate. A ešte ako bonus prikladáme variáciu

z choreografie "PIRÁTI", ktorú tancujú starší žiaci. Vyskúšajte!!!

Link: precvičovanie chodidiel - https://youtu.be/rfietTOCvbI

Link: tanečná variácia č. 1 - https://youtu.be/J7vRQ2rDyOw

Link: tanečná variácia č. 2 -  https://youtu.be/VmhxZkn5yD4

 

Nezabudnite posielať videá!!!

--------------------------------------------------------

Rozcvičenie na zemi

Rozcvička a zahriatie svalov je veľmi dôležité. Kristínka pripravila cvičenia na zemi ako prípravu na zvládnutie techniky klasického tanca. Ale vy tieto cvičenia už poznáte... takže opakujte a precvičujte s nami !

Link: https://www.youtube.com/watch?v=clAh7OmlYJE&feature=youtu.be

Vyťahovanie DK + pozície HK 

Zahriatie svalstva a zlepšovanie dispozícii DK = dolných končatín - nezabudnite každodenná práca tanečníkov... Pozície HK = horných končatín poznáme podľa Nikolaja Ivanoviča Tarasova a Agrippiny Vaganovovej. Tarasov ich ustálil na 7. Vaganovova ich pozná 3.  

Link: https://www.youtube.com/watch?v=PE2lyPTdQPM&feature=youtu.be

Denisa Vám natočila malú ukážku ako využiť domáce možnosti.... Veľa hračiek, stoličiek, vankúšov a môžeme začať... wink

Link: https://www.youtube.com/watch?v=kAHpUd9V_eo&feature=youtu.be

Budeme radi, ak natočíte video a zašlete nám ho. TEŠÍME SA!

 

2. ROČNÍK

Nové: pridané 21.10. smiley

Máme pre Vás ďalšie zadania. Túto kombináciu na rozcvičenie a rozvoj dispozícií poznáte, tak si ju môžete precvičovať.

A ešte jedna výzva - arabesque (lastovička)

Základným predpokladom zvládnutia arabesque je: • spevnené držanie tela • udržanie rovnováhy na jednej nohe • dostatočná flexibilita chrbta a nôh • dostatočná sila chrbtových svalov. Os ramien a bokov musí byť rovnobežne s podložkou! 

Link: rozcvičenie - https://youtu.be/fks4p6TP_CI

Link: arabesque - https://youtu.be/Kcp6zEYkqOM

Nezabudnite posielať videá!!!

--------------------------------------------------------

Rozcvičenie na zemi

Rozcvička a zahriatie svalov je veľmi dôležité. Kristínka pripravila cvičenia na zemi ako prípravu na zvládnutie techniky klasického tanca. Ale vy tieto cvičenia už poznáte... takže opakujte a precvičujte s nami !

Link: https://www.youtube.com/watch?v=clAh7OmlYJE&feature=youtu.be

Opakovanie: pozície rúk a priestorová orientácia 

Pozície HK = horných končatín poznáme podľa Nikolaja Ivanoviča Tarasova a Agrippiny Vaganovovej. Tarasov ich ustálil na 7. Vaganovova ich pozná 3.  

Priestorová orientácia - poznáme 8 bodov v priestore.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=smEFYyKJVRA&feature=youtu.be

Budeme radi, ak natočíte video a zašlete nám ho. TEŠÍME SA! wink

 

3. ROČNÍK

Nové: pridané 21.10. smiley

Máme pre Vás ďalšie zadania. 

Kombináciu na rozcvičenie a rozvoj dispozícií poznáte, tak si ju môžete precvičovať + variácie z choreografie "PIRÁTI", naučte sa všetky!!! O týždeň doplníme ďalšie.

A ešte výzvy:  

Výzva č. 1 - príprava na stoj na rukách (môžete skúšať na stoličke alebo posteli). 

Stoj na rukách je jedným z najzákladnejších prvkov v gymnastike a najťažšou polohou strmhlav, pretože ťažisko je najviac vzdialené od plochy opory, ktorá je malá. Na udržanie rovnováhy je potrebné spevnenie jednotlivých častí tela navzájom tak, že horné končatiny – trup – dolné končatiny tvoria priamy uhol. Hlava je v miernom záklone, aby sme videli prsty na rukách, ktoré smerujú vpred a sú mierne roztiahnuté. Paže sú na šírku ramien.

Výzva č. 2 - arabesque (lastovička)

Základným predpokladom zvládnutia arabesque je: • spevnené držanie tela • udržanie rovnováhy na jednej nohe • dostatočná flexibilita chrbta a nôh • dostatočná sila chrbtových svalov. Os ramien a bokov musí byť rovnobežne s podložkou! 

Link: rozcvičenie - https://youtu.be/fks4p6TP_CI

Link: "PIRÁTI" - https://youtu.be/VmhxZkn5yD4

                            https://youtu.be/2WEdsPTLWAM

                            https://youtu.be/LE4KWsKfDMY

                            https://youtu.be/04mAEihC7ZQ

                            https://youtu.be/4aWJZqXrm50

Link: hudba - https://www.youtube.com/watch?v=i8ju_10NkGY

Link: príprava na stoj na rukách - https://youtu.be/Ihmje8AlpOA

                                                          https://youtu.be/GJHyEh2Bl4M

Link: arabesque - https://youtu.be/Kcp6zEYkqOM

 

SÚŤAŽ: Posielajte videá ako to zvládate!!!

--------------------------------------------------------

Rozcvičenie na zemi

Rozcvička a zahriatie svalov je veľmi dôležité. Kristínka pripravila cvičenia na zemi ako prípravu na zvládnutie techniky klasického tanca. Ale vy tieto cvičenia už poznáte... takže opakujte a precvičujte s nami !

Link: https://www.youtube.com/watch?v=clAh7OmlYJE&feature=youtu.be

Opakovanie: pozície rúk a priestorová orientácia 

Pozície HK = horných končatín poznáme podľa Nikolaja Ivanoviča Tarasova a Agrippiny Vaganovovej. Tarasov ich ustálil na 7. Vaganovova ich pozná 3.  

Pri práci s HK - pozície rúk (práca dlaní - prvý a tretí prst smerujú k sebe) a na začiatku výučby sa musia priam dotýkať. Práca s dlaňou je veľmi dôležitá - musí byť zaokrúhlená a veľmi jemná. Celá horná končatina je zaoblená, lakeť nesmie padať. Nezabúdame na správne držanie telaDržanie trupu je založené na postavení horných končatín, stiahnutí brušného, chrtového, hrudného a sedacieho svalstva. (Sedací sval musí byť podsadený - krížová oblasť chrbtice nesmie byť prehnutá).

Priestorová orientácia = poznáme 8 bodov v priestore.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=smEFYyKJVRA&feature=youtu.be

Budeme radi, ak natočíte video a zašlete nám ho. TEŠÍME SA! wink

 

4. ROČNÍK

Máme pre Vás ďalšie zadania. 

Kombináciu na rozcvičenie a rozvoj dispozícií poznáte, tak si ju môžete precvičovať + prikladáme dve variácie z choreografie "VTÁČIKY" a kombináciu s Kristínkinej choreografie "KVETINOVÝ VALČÍK"- arabesque a pas de chat (čertík).

A ešte výzvy:  

Výzva č. 1 - príprava na stoj na rukách (môžete skúšať na stoličke alebo posteli). 

Stoj na rukách je jedným z najzákladnejších prvkov v gymnastike a najťažšou polohou strmhlav, pretože ťažisko je najviac vzdialené od plochy opory, ktorá je malá. Na udržanie rovnováhy je potrebné spevnenie jednotlivých častí tela navzájom tak, že horné končatiny – trup – dolné končatiny tvoria priamy uhol. Hlava je v miernom záklone, aby sme videli prsty na rukách, ktoré smerujú vpred a sú mierne roztiahnuté. Paže sú na šírku ramien.

Výzva č. 2 - arabesque panche (do ihly)

Základným predpokladom zvládnutia arabesque je: • spevnené držanie tela • udržanie rovnováhy na jednej nohe • dostatočná flexibilita chrbta a nôh • dostatočná sila chrbtových svalov. Os ramien a bokov musí byť rovnobežne s podložkou! 

Výzva č. 3 - šnúra o stenu

 

Link: rozcvičenie - https://youtu.be/fks4p6TP_CI

Link: "VTÁČIKY" - https://youtu.be/C3OB--EQqKc

                                https://youtu.be/kiJLhaR0ekQ

Link: hudba - https://www.youtube.com/watch?v=6BRJD7n8_m0

Link: arabesque a pas de chat (čertík) - https://youtu.be/xSVVeRKZsBQ

Link: príprava na stoj na rukách - https://youtu.be/Ihmje8AlpOA

                                                         https://youtu.be/GJHyEh2Bl4M

Link: arabesque panche - https://youtu.be/Kcp6zEYkqOM

Link: šnúra o stenu - https://youtu.be/T4aKAQ9W5MU

 

SÚŤAŽ: Posielajte videá ako to zvládate!!!

--------------------------------------------------------

 

Rozcvičenie na zemi

Rozcvička a zahriatie svalov je veľmi dôležité. Kristínka pripravila cvičenia na zemi ako prípravu na zvládnutie techniky klasického tanca. Ale vy tieto cvičenia už poznáte... takže opakujte a precvičujte s nami !

Link: https://www.youtube.com/watch?v=clAh7OmlYJE&feature=youtu.be

Opakovanie: pozície rúk a priestorová orientácia 

Pozície HK = horných končatín poznáme podľa Nikolaja Ivanoviča Tarasova a Agrippiny Vaganovovej. Tarasov ich ustálil na 7. Vaganovova ich pozná 3. 

Pri práci s HK - pozície rúk (práca dlaní - prvý a tretí prst smerujú k sebe) a na začiatku výučby sa musia priam dotýkať. Práca s dlaňou je veľmi dôležitá - musí byť zaokrúhlená a veľmi jemná. Celá horná končatina je zaoblená, lakeť nesmie padať. Nezabúdame na správne držanie telaDržanie trupu je založené na postavení horných končatín, stiahnutí brušného, chrtového, hrudného a sedacieho svalstva. (Sedací sval musí byť podsadený - krížová oblasť chrbtice nesmie byť prehnutá). 

Priestorová orientácia - poznáme 8 bodov v priestore.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=smEFYyKJVRA&feature=youtu.be

Budeme radi, ak natočíte video a zašlete nám ho. TEŠÍME SA! wink

 

5. ROČNÍK 

Máme pre Vás ďalšie zadania. 

Kombináciu na rozcvičenie a rozvoj dispozícií poznáte, tak si ju môžete precvičovať + prikladáme dve variácie z choreografie "NA BACHA" (zatiaľ pracovný názov) a Denisinu variáciu zo sústredenia.

A ešte výzvy:  

Výzva č. 1 - príprava na stoj na rukách (môžete skúšať na stoličke alebo posteli)

Stoj na rukách je jedným z najzákladnejších prvkov v gymnastike a najťažšou polohou strmhlav, pretože ťažisko je najviac vzdialené od plochy opory, ktorá je malá. Na udržanie rovnováhy je potrebné spevnenie jednotlivých častí tela navzájom tak, že horné končatiny – trup – dolné končatiny tvoria priamy uhol. Hlava je v miernom záklone, aby sme videli prsty na rukách, ktoré smerujú vpred a sú mierne roztiahnuté. Paže sú na šírku ramien.

Výzva č. 2 - arabesque panche (do ihly)

Základným predpokladom zvládnutia arabesque je: • spevnené držanie tela • udržanie rovnováhy na jednej nohe • dostatočná flexibilita chrbta a nôh • dostatočná sila chrbtových svalov. Os ramien a bokov musí byť rovnobežne s podložkou! 

Výzva č. 3 - arabesque a returrie enarrire (lastovička + vyťahovanie nohy vzad)

Výzva č. 4 - šnúra o stenu

 

Link: rozcvičenie - https://youtu.be/fks4p6TP_CI

Link: "NA BACHA" - https://youtu.be/2GUbLuCAXT4

                                   https://youtu.be/P_iOd1D0rXI

Link: hudba - https://www.youtube.com/watch?v=MC44L5T0FVA

Link: tanečná variácia (Denisa) - https://youtu.be/tOJyK3qlRxs

Link: hudba - https://www.youtube.com/watch?v=4VR-6AS0-l4, od 4:00 minúty!

Link: príprava na stoj na rukách - https://youtu.be/Ihmje8AlpOA

                                                         https://youtu.be/GJHyEh2Bl4M

Link: arabesque panche - https://youtu.be/Kcp6zEYkqOM

Link: arabesque a returrie enarrire - https://youtu.be/T9rOXXgPIrI

Link: šnúra o stenu - https://youtu.be/T4aKAQ9W5MU

 

SÚŤAŽ: Posielajte videá ako to zvládate!!!

--------------------------------------------------------

Warm up - zahrievacie cvičenia 

Poznámka: Pred warm up sa trochu samostatne rozcvič. Pri cvičení nezabudni správne dýchať. Dodržuj akademický obdĺžnik (ramená sú nad bokmi). Pri plié (podrep) dbaj na to, aby kolená smerovali nad prsty dolných končatín (DK). Pri paralelnej pozícii (PP) dbaj na rovnobežnosť chodidiel, pri vytočenej pozícii (VP) vytáčaj DK prirodzene. Pri relevé nezabudni, že "nárt" sa nesmie prepadnúť nad malíček. Pracuj s aktívnymi svalmi.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=IS8NKTBMCS4

VÝZVA:

Vymysli a natoč vlastné zahrievacie cvičenie na zemi alebo v stoji (s hudbou! a nezabudni nám ho poslať! 

Posilňovačky

Link: https://www.youtube.com/watch?v=cN1fapDl6LU&feature=youtu.be

Poznámka: Dodržať a VYDRŽAŤ !!!

 

6. ROČNÍK

Máme pre Vás ďalšie zadania, tentokrát klasička!!!

Prvé dve kombinácie z klasického tréningu: 1. kombinácia - demi plié + grand  plié

                                                                         2. kombinácia - battement tendu

A ešte výzvy:  

Výzva č. 1 - develope, envelope na stoličke

Výzva č. 2 - develope, envelope na fit lopte

Výzva č. 3 - arabesque a returrie enarrire (lastovička + vyťahovanie nohy vzad)

Výzva č. 4 - šnúra o stenu

 

Link: demi plié - https://youtu.be/fCQnHb1WkIw

Link: battement tendu - https://youtu.be/h8kc_Hwovjg

Link: develope, envelope na stoličke - https://youtu.be/l7vc4yqu_eI

Link: develope, envelope na fit lopte - https://youtu.be/NojoclZhYQc

Link: arabesque a returrie enarrire - https://youtu.be/T9rOXXgPIrI

Link: šnúra o stenu - https://youtu.be/T4aKAQ9W5MU

 

SÚŤAŽ: Posielajte videá ako to zvládate!!!

--------------------------------------------------------

Warm up - zahrievacie cvičenia 

Poznámka: Pred warm up sa trochu samostatne rozcvič. Pri cvičení nezabudni správne dýchať. Dodržuj akademický obdĺžnik (ramená sú nad bokmi). Pri plié (podrep) dbaj na to, aby kolená smerovali nad prsty dolných končatín (DK). Pri paralelnej pozícii (PP) dbaj na rovnobežnosť chodidiel, pri vytočenej pozícii (VP) vytáčaj DK prirodzene. Pri relevé nezabudni, že "nárt" sa nesmie prepadnúť nad malíček. Pracuj s aktívnymi svalmi.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=IS8NKTBMCS4

VÝZVA:

Vymysli a natoč vlastné zahrievacie cvičenie na zemi alebo v stoji (s hudbou) a nezabudni nám ho poslať! 

Posilňovačky

Link: https://www.youtube.com/watch?v=cN1fapDl6LU&feature=youtu.be

Poznámka: Dodržať a VYDRŽAŤ !!!

 

7. ROČNÍK

Máme pre Vás ďalšie zadania, tentokrát klasička!

Prvé dve kombinácie z klasického tréningu: 1. kombinácia - demi plié + grand  plié

                                                                         2. kombinácia - battement tendu

A ešte výzvy:  

Výzva č. 1 - develope, envelope na stoličke

Výzva č. 2 - develope, envelope na fit lopte

Výzva č. 3 - arabesque a returrie enarrire (lastovička + vyťahovanie nohy vzad)

Výzva č. 4 - šnúra o stenu

 

Link: demi plié - https://youtu.be/fCQnHb1WkIw

Link: battement tendu - https://youtu.be/h8kc_Hwovjg

Link: develope, envelope na stoličke - https://youtu.be/l7vc4yqu_eI

Link: develope, envelope na fit lopte - https://youtu.be/NojoclZhYQc

Link: arabesque a returrie enarrire - https://youtu.be/T9rOXXgPIrI

Link: šnúra o stenu - https://youtu.be/T4aKAQ9W5MU

 

SÚŤAŽ: Posielajte videá ako to zvládate!!!

--------------------------------------------------------

Warm up - zahrievacie cvičenia 

Poznámka: Pred warm up sa trochu samostatne rozcvič. Pri cvičení nezabudni správne dýchať. Dodržuj akademický obdĺžnik (ramená sú nad bokmi). Pri plié (podrep) dbaj na to, aby kolená smerovali nad prsty dolných končatín (DK). Pri paralelnej pozícii (PP) dbaj na rovnobežnosť chodidiel, pri vytočenej pozícii (VP) vytáčaj DK prirodzene. Pri relevé nezabudni, že "nárt" sa nesmie prepadnúť nad malíček. Pracuj s aktívnymi svalmi.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=IS8NKTBMCS4

Brushes 

Poznámka: Pri cvičení sa zameraj na správne technické prevedenie brushes a port de bras (práca horných končatín- short jazz arms, long jazz arms), časomieru pohybu (ak má pohyb trvať 2 doby dodržuj ! heslo -"nie skôr ani neskôr"), zvládnutie prepojenia pohybov horných a dolných končatín. 

Link: /https://www.youtube.com/watch?v=-stM0uL0Lxg&feature=youtu.be

Posilňovačky

Link: https://www.youtube.com/watch?v=cN1fapDl6LU&feature=youtu.be

Poznámka: Dodržať a VYDRŽAŤ !!!

 

8. ROČNÍK

Warm up - zahrievacie cvičenia 

Poznámka: Pred warm up sa trochu samostatne rozcvič. Pri cvičení nezabudni správne dýchať. Dodržuj akademický obdĺžnik (ramená sú nad bokmi). Pri plié (podrep) dbaj na to, aby kolená smerovali nad prsty dolných končatín (DK). Pri paralelnej pozícii (PP) dbaj na rovnobežnosť chodidiel, pri vytočenej pozícii (VP) vytáčaj DK prirodzene. Pri relevé nezabudni, že "nárt" sa nesmie prepadnúť nad malíček. Pracuj s aktívnymi svalmi.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=IS8NKTBMCS4

Brushes 

Poznámka: Pri cvičení sa zameraj na správne technické prevedenie brushes a port de bras (práca horných končatín- short jazz arms, long jazz arms), časomieru pohybu (ak má pohyb trvať 2 doby dodržuj ! heslo -"nie skôr ani neskôr"), zvládnutie prepojenia pohybov horných a dolných končatín. 

Link: /https://www.youtube.com/watch?v=-stM0uL0Lxg&feature=youtu.be

Posilňovačky

Link: https://www.youtube.com/watch?v=cN1fapDl6LU&feature=youtu.be

Poznámka: Dodržať a VYDRŽAŤ !!!

 

II. STUPEŇ

Warm up - zahrievacie cvičenia 

Poznámka: Pred warm up sa trochu samostatne rozcvič. Pri cvičení nezabudni správne dýchať. Dodržuj akademický obdĺžnik (ramená sú nad bokmi). Pri plié (podrep) dbaj na to, aby kolená smerovali nad prsty dolných končatín (DK). Pri paralelnej pozícii (PP) dbaj na rovnobežnosť chodidiel, pri vytočenej pozícii (VP) vytáčaj DK prirodzene. Pri relevé nezabudni, že "nárt" sa nesmie prepadnúť nad malíček. Pracuj s aktívnymi svalmi.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=IS8NKTBMCS4

 

Odkaz od Kristínky. Zopakujte si všetkých 6 port de bras a meňte si pri tom bod č. 1 + máte postavený nový klasický tréning, tak si ho môžete aj zacvičiť a hlavne upevniť.

Port de bras je tanečné cvičenie, ktoré pochádza z baletu. Pozostáva z pozícií horných končatín, vytvára ladný pohyb rúk a plynulosť pohybu. Ruky tancujú.

1., 2., 3. a 4. port de bras - link

5. port de bras - link: 

6. port de bras - link: 

 

ĽUDOVKY 

Branovo -  Verbunk  

Poznámka: mužský sólový tanec Verbunk z Branova (jednoduché motívy + kombinácia), je určený pre chlapcov, ale môžu si ho zatancovať aj dievčatá! Prvú časť až po čapáše, veríme, že zvládnete, tú druhú s ciframi vyskúšajte. 

Link: https://www.youtube.com/watch?v=aoUuCl-dgxg&feature=youtu.be

A nezabudnite poslať videjká!wink